Jelentősen csökkentheti a magas vérnyomást az étcsokoládé fogyasztása - derült ki a BMC Medicine folyóirat legfrissebb számában közzétett egyik tanulmányból.
Dr. Karin Ried és az ausztráliai Adelaide Egyetem kutatói 15 olyan vizsgálat eredményeit elemezték, amelyek a csokoládéban található flavonoidok vérnyomásra gyakorolt hatásának jártak utána, ezek az antioxidánsok az erek tágulatát okozzák.
"A flavonoidokról bebizonyították, hogy megnövelik az érfal sejtjeiben keletkező nitrogén-oxid mennyiségét, amely elősegíti az ér tágulását és következményesen csökkenti a vérnyomást" - magyarázta dr. Ried. "A csokoládé valódi hatásaival kapcsolatban azonban ellentmondásos eredmények születtek. Azt találtuk, hogy az étcsokoládé szerény mértékben ugyan, de kimutathatóan csökkenti a magas vérnyomásban szenvedők vérnyomásértékeit, azonban ez nem igaz a normál vérnyomással rendelkezőkre."
A cikk folytatásához kattintson IDE
Forrás: LifeNetwork