Megfelelő étrendi változtatásokkal nemcsak a "rossz" LDL koleszterin vérszintjét lehet lejjebb vinni, hanem telítetlen zsírok fogyasztásával még a "jó" HDL koleszterin értéke is emelhető - állapították meg kanadai táplálkozáskutatók, akiknek a tanulmányát a Canadian Medical Association Journal közölte.
A koleszterin zsírnemű anyag és nélkülözhetetlen eleme az élő sejteknek. Több változata, formája van, és ezek szerepe jelentősen különbözik. A "rossz" LDL koleszterin a vérben könnyen oxidálódik és rátapad az ütőerek falára. Ez a jelenség az érelmeszesedés kezdete. A "jó" HDL koleszterin viszont kifejezetten hasznos, mert elszállítja a kedvezőtlen zsírt az erekből, és bejuttatja a májba, ahonnan kiürülnek a szervezetből. A cél ennek megfelelően az, hogy vérünkben sok legyen a HDL koleszterinből és kevés az LDL változatból.
Az emberi testben lévő koleszterin döntő részét a máj termeli, de azért az ennivaló útján elfogyasztott koleszterin mennyisége sem elhanyagolható, főleg ha valaki szereti a zsíros kosztot. A vegetáriánus étrend esetén telített zsírok alig jutnak a szervezetbe, ezért ez az életvitel ilyen szempontból kedvező.
A cikk folytatásához kattintson IDE
Forrás: LifeNetwork