Egy új kutatás szerint az asztmában szenvedők inkább kerüljék a magas zsírtartalmú ételeket. A sok zsírt fogyasztó asztmás betegeknél az étkezés után pár órával légúti gyulladás tapasztalható, ráadásul csökken az asztmagyógyszerek hatékonysága is.
"A magas zsírtartalmú ételeket fogyasztók légútjaiban több neutrofil fehérvérsejt van, szemben a kevés zsírt fogyasztókéval" - mutatta be eredményeit Dr. Lisa Wood, az ausztrál Newcastle-i Egyetem kutatója az ATS 2010 Nemzetközi Konferenciáján, New Orleans-ban. - "A több zsírt fogyasztókban az albuterol (ez az asztmagyógyszerek hatóanyaga) belégzése után három-négy órával a tüdőben már nem tapasztalható a gyógyszerre adott reakció."
Az utóbbi évtizedekben az asztma előfordulása a nyugati társadalmakban drasztikus növekedést mutat. Feltételezik, hogy ebben szerepe van a nyugati típusú étrendnek, mely jóval több zsírt tartalmaz, mint a tradicionális diéta. Ismert, hogy a magas zsírtartalmú étrend gyulladást kelt, azonban a légutakra való hatást eleddig senki nem vizsgálta.
A cikk folytatásához kattintson IDE
Forrás: LifeNetwork