Vonzó lehet az a gondolat, hogy mindennapi kávé egészségünk szempontjából is számos előnyt hordoz. Jó néhány vizsgálat utal arra, hogy a rendszeres kávézás megvédhet az Alzheimer-kórtól, azonban az átlagember fogyasztása ehhez nem tűnik elegendőnek: állítólag napi 500 milligramm koffeint kellene ehhez meginnunk, amely öt csésze kávénak felel meg.
Ez az óriási mennyiség a legtöbbünkben azonban remegést és gyakori vizelést váltana ki. Gary Arendash, a Floridai Alzheimer Kutatóközpont munkatársa abból a meggyőződésből iszik napi öt-hat kávét, hogy az védi az agyat. Arendash és csapata Alzheimer-kóros egereken tanulmányozták a koffein agyra gyakorolt hatását és azt találták, hogy a rágcsálóknak adott koffeintartalmú víz jelentősen javította az egerek teljesítményét a rövidtávú memóriát és a gondolkodást vizsgáló tesztek során.
Ez azonban csak akkor van így, ha az állatok elegendő koffeinhez jutnak. "Az emberek által általában fogyasztott napi két-három csésze kávé nem járt jótékony hatásokkal" - mondta el a kutató. Emellett azt is feljegyezték, hogy ezeknél az egereknél 50 százalékkal csökkent a betegségre jellemző amiloid plakkok mennyisége, amelyek a feltételezések szerint fontos szerepet játszanak a kórkép kifejlődésében. Az átlag amerikai napi egy-másfél csésze kávét iszik, amely Arendash szerint nem elegendő a védőhatás kifejtéséhez.
A cikk folytatásához kattintson IDE
Forrás: LifeNetwork